Forfall/Termin

rolf.livendahl-at- gmail.com 
sms 97687051 for forfall

Husk fremmøte kl 1830.

 

 

Poeng-givning

Woolworths

 

I sjakk har lenge det eneste vedtatte poengsystemet vært ett - 1 - poeng for seier; 1/2 poeng for remis, og null - 0 - poeng for tap.

Men nå har FIDE i enkelte turneringer på topp-nivå begynt med såkalt "fotballens poeng-givning". Det vil si 3 poeng for seier, ett - 1 - poeng for remis, og null poeng for tap.

Hvorfor gjør de dette? Jeg vet ikke.

Er det bra? Samme svar; jeg vet ikke.

 

Vi har prøvd det i vår egen klubb også. Det ble mye bråk rundt dette. Så vi la det hele bort.

Hva hvis man gikk skikkelig radikalt til verks? Da kunne man for eksempel gi 3 poeng for seier, men kun et halvt - 1/2poeng for remis.

I så fall ville det i hvertfall bli skikkelig interessant å gå for seier, i steden for kun å satse på remis.

Jeg har ikke "sannheten" om dette, men meninger her er høyst velkomne.

Terminliste

Juni 2026
M T O T F L S
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30