Sjakk og fotball

Tom Zakariassen kombinerte godt rollen som fotballspiller mens han var aktiv i Fredrikstad Fotballklubb og sjakk i Fredrikstad Schakselskap. Han deltok i flere nasjonale og internasjonale turneringer med gode resultater.

Tom var like kompromissløs i sjakk som i fotball.

Her et utklipp fra min sjakkspalte i Demokraten 8.mars 1986:

 "Fredrikstads Tom Zakariassen startet på nyåret i en europaturnering i postsjakk.

Gruppen er kvalifisert i klasse mester med 15 deltakere. Zakariassen fikk nærmest "flying start"

etter en frisk åpning med etterfølgende kvalitetsoffer i sitt første parti."