Forfall

rolf.livendahl-at- gmail.com 
sms 97687051 for forfall
så gir jeg motparten beskjed

 

20(Tirsdag) Aug R.A minnturnering

   Barnesjakk 1730

29 Aug 1R Høst

 

 

Siste kommentarer

  • Sjakk på høgskolen i Østfold

    Knut Fredrik Thorne 18.08.2019 20:40
    Jeg og Falk har hatt glede av dette men det har blitt færre og færre brikker ila året. Trist

    Read more...

     
  • Sjakk på høgskolen i Østfold

    Thorbjørn Skaug 16.08.2019 15:33
    Jeg har vært borti i dette også fra andre norske byer. Det er tydeligvis så fantastisk moro å ta med ...

    Read more...

     
  • Dag 1 R.A.Minneturnering 15 August

    Rolf Uno Livendahl 16.08.2019 14:28
    Vi ser på saken

    Read more...

     
  • Sjakk på høgskolen i Østfold

    Rolf Uno Livendahl 16.08.2019 14:28
    Ja det nytter ikke å ha noe ute.Trist

    Read more...

     
  • Dag 1 R.A.Minneturnering 15 August

    Jon Stabbetorp 16.08.2019 14:21
    Hei! Jeg blir gjerne med på de siste 4 rundene om det er mulig

    Read more...

fss.no vs facebook

Torsdag 8. august var det en fin start på høstsesongen i FSS. Det ble ble spilt lynsjakk i to grupper.

På facebook er det full dekning av dette, i form av bilder, tekst og resultater.

På FSS-siden er det ingenting.

Men slik skal det vel ikke være.

Så som jeg har forstått det skal FSS-siden være førstevalget. Deretter får evt facebook komme i tillegg.

Eller....?

Legg til kommentar

Kommentarer   

#10 Thorbjørn Skaug 13-08-2019 22:15
Etter en bevisstgjørings-prosess over de siste to - tre årene er jeg blitt klar over (og nå skal jeg være diplomatisk) at det er flere grunner til å være forsiktig med facebook.

Jeg kan ikke alt om dette, men mer enn nok til at jeg blir én av de som "will stay out".

Twitter synes jeg er atskillig mer attraktivt. Her er jeg enig med "Donald".
#9 bernt 13-08-2019 21:44
Ja,ja ; Siden alle klubber i Norge synes informasjon på facebook er supre saker, så har jeg vel bedt om for mye... Jeg må imidlertid få lov å rette opp en misforståelse: Hva jeg har ytret ønske om er informasjon; Den behøver absolutt ikke å være så superrask.
#8 Daniel F 11-08-2019 00:55
Til info så finnes det utvidelser som kan legge inn innlegg fra Joomla og inn på Facebook (eller omvendt også så vidt jeg vet).

På den måten kan dere ha det samme innholdet på begge sider uten at det går utover kvaliteten på innholdet på noen måte.
Har ikke testet disse selv, men vil anbefale webansvarlig å sjekke de ut.
#7 Rolf Uno Livendahl 10-08-2019 17:49
Nå er ingen ekskludert fra FSS sin virksomhet hvis de ikke følger med på FB.All info om sjakken er på FSS.no.Det er bare å lese øverste linje om hva siden inneholder.At det ikke ble lagt ut noe ang.første kveld fra klubben kan nok være min feil.Men vi har flere med skrivekløe som kan delta her.For å poengtere så er FSS.no klubbens offisielle side.Facebook er et supplement som er meget viktig for å få bedre spredning om våres aktiviteter i klubben.Jeg vil anbefale motstanderne til FB om å se litt på siden våres så tar vi ev.kritikk etterpå.Alle klubber i Norge har samme opplegg som FSS.Det vil bli lagt ut noe fra første kveld på sjakken når jeg er tilbake fra hytta.Tålmod tålmod er noe vi alle bør ha.Ha en strålende helg.
Rolf
Leder
FSS
#6 Jan Hansson 10-08-2019 16:35
Jeg er ikke på sosiale medier, og det er i likhet med Bernt et bevisst valg. Interessant å vite hvor mange i klubben som er ekskludert fra info på facebook
#5 Odd B. Johansen 10-08-2019 16:34
Jeg er selv overrasket at vår hjemmeside fss ikke hadde noe innlegg etter høstens første spillekveld, men at det var full dekning på klubbens Facebook-side. Forstår veldig godt at en del medlemmer reagerer. Vår hjemmeside er den offisielle sjakk-siden som alle kan koble seg inn på, og bør være førstevalget.
#4 bernt 10-08-2019 14:25
Jeg er ikke på facebook, og det er et gjennom tenkt valg fra min side. Thorbjørns innlegg gjorde meg oppmerksom på at jeg dermed også ekskluderer meg fra deler av sjakklubbens virksomhet, og det ønsker jeg absolutt ikke. Jeg vil anta at det er flere enn Thorbjørn, Frank, Per og jeg blant medlemmene i FSS som på samme måte blir "holdt utenfor". Jeg anser det som helt galt at et ønske om å følge med i klubbens liv og virke betinger medlemskap i facebook, og jeg anmoder om at dette opphører!
#3 Thorbjørn Skaug 10-08-2019 13:23
Det er ulike oppfatninger av facebook i klubben, og det er jo naturlig.
Selv har jeg valgt å ligge unna.
#2 frank 10-08-2019 10:45
Helt enig med deg Thorbjørn Det er ikke alle som er på Facebook.
#1 Rolf Uno Livendahl 10-08-2019 01:26
FSS.no er våres offisielle side.Der har vi innlegg,partier,resultater,historikk etc etc.Facebook er idag et medium som de fleste mennesker bruker slik at det er meget viktig å ha en egen side for sjakken der.På Facebook refererer vi ofte til våres hjemmeside.Slik vi har det idag mener jeg er bra.