Forfall

rolf.livendahl-at- gmail.com 
sms 97687051 for forfall
så gir jeg motparten beskjed

 

24 April Utsatte 

26 April KM runde 10

Egil Madsen

Morten Jervan

Per Nordtug

Morgan Henriksen

03 Mai KM Runde 11 A/B.Utsatte C/D 

22 Mai Utsatte

24 Mai KM R 12 A/B.Utsatte C/D

31 Mai KM Runde 13 A/B.KM Runde 11 C/D 

 

Siste kommentarer

  • Bernt Nordby 75 år

    Thorbjørn Skaug 21.04.2018 14:25
    Til Bernt: Gratulerer! - Congratulations; Glückwünsche, Felicitaciones! Så til Rolf (mest for moro ...

    Read more...

     
  • KM 2018 Runde 9

    Odd B. Johansen 21.04.2018 14:17
    Lagt inn partiet: Lars Sæther- Kai Nilsen fra runde 9.

    Read more...

     
  • Bobby Fischer

    Helge Jansson 21.04.2018 09:26
    Høres interessant ut. Kan jeg låne boka etter deg mon tro?

    Read more...

     
  • KM 2018 Runde 9

    Jon Stabbetorp 20.04.2018 15:45
    Husker ikke hvorfor jeg avfeide det trekket, men jeg måtte ha spilt 13. Dd5, for å ta d-linja og sette ...

    Read more...

     
  • KM 2018 Runde 9

    Helge Jansson 20.04.2018 14:13
    Lagt inn partiet Svein Bjørnland - Jon Anders Stabbetorp

    Read more...

KM 2018 Runde 8

Kommentarer   

#9 Helge Jansson 20-04-2018 14:10
Lagt inn partiet Øystein Olsen - Jon Anders Stabbetorp
#8 Helge Jansson 18-04-2018 12:44
Lagt inn partiet Morgan Henriksen - Helge Jansson
#7 Odd B. Johansen 15-04-2018 18:56
Kl.M 2018 r.8
Amanda Eiding - Jan Kolflaath
Steinar Sæther - Driton Jashari
er lagt inn.
#6 Helge Jansson 14-04-2018 09:24
Partiet Hans Stabbetorp - Peter Groot er lagt inn.
#5 Odd B. Johansen 13-04-2018 21:26
KM runde 8.
Rune Livendahl- Odd B. Johansen
Terje Engebretsen - Gerry Larsen
Camillo Mordt - Anders Kristensen
er lagt ut.
#4 hansson jan 13-04-2018 13:24
5 partier Runde 8 er lagt inn:
Thorbjørn Skaug - Jan Hansson
Arild Thøgersen - Stig Anders Aarø
Kjell Johansen - Jack Helgesen
Petter Thorvaldsen - Egil Madsen
Terje Gudevold - Simon A. Pettersen
#3 Gjøran Jakobsen 13-04-2018 01:11
Jeg kjenner godt til reglementet, og er fullstendig klar over den paragrafen som du henviser til. Det endrer ikke det faktum at du er den første jeg har hørt om som omtaler det som en ekstraservice og ikke som en selvfølge at spillerne får beholde et eksemplar av noteringsskjemaet. :)

Min erfaring etter å ha spilt inn et firesifret antall partier fra gjenparter er at det i så godt som alle tilfeller er slurvete håndskrift og/eller direkte noteringsfeil som gjør skjemaene vanskelig å lese - ikke at gjennomslagskvaliteten er dårlig.

Men dette er ikke verdt å bruke mye tid på å krangle om, så jeg får heller forholde meg til arrangørens ønske. Den alternative løsningen jeg foreslo, hvor man kunne kopiere partiene mine direkte fra nett uten å måtte spille dem inn for hånd, blir da overflødig og fjernes derfor.
#2 Thorbjørn Skaug 13-04-2018 00:17
Noteringsskjemaene er i utgangspunktet arrangørens eiendom (jfr paragraf 8.3 i spillereglementet).
Arrangøren er i dette tilfelle klubben (FSS).

At spillerne selv får beholde en kopi er dermed en ekstra-service til dem.

Grunnen til at klubben helst vil ha de hvite skjemaene er at disse vanligvis er lettere å lese (og dermed lettere å rekonstruere og gjengi, f eks for publisering).

De gule skjemaene er av og til spolert fordi spillerne legger andre ting (nye skjemaer) oppå, og dermed spoleres kopieringen.

Det er absolutt en fordel at arrangøren får beholde de hvite skjemaene.
#1 Gjøran Jakobsen 12-04-2018 23:59
I samtlige turneringer jeg tidligere har spilt, har normen vært at spillerne leverer inn den gule gjenpartsdelen av noteringsskjemaet mens de selv beholder den hvite originalen. I kveld ble jeg gjort oppmerksom på at dette av en eller annen grunn ikke er praksis hos FSS.

Selv foretrekker jeg å beholde originalen slik jeg er vant til, hvilket medførte en viss uenighet. Jeg verdsetter innsatsen til de som tar jobben med å spille inn partiene, og ønsker selvsagt ikke å gjøre det vanskelig for dem. Siden jeg uansett spiller inn alle partiene mine selv, vil jeg fra nå av legge dem ut på standard PGN-format her: http://home.scenegraph.net:9000/~elg/sjakk/jakobsen_fss_km2018.txt (endelsen .txt kan eventuelt byttes ut med .pgn).