Forfall

rolf.livendahl-at- gmail.com 
sms 97687051 for forfall
så gir jeg motparten beskjed

21 Mars Pia Cramling kl.1830

27 Mars Bykamp Sarp-FSS

28 Mars KM R7,Konrad R9

 

Siste kommentarer

  • Wunderkinder - Vidunderbarn

    Lucio 21.03.2019 00:50
    I do not even understand how I ended up right here, however I believed this submit used to bee good.

    Read more...

     
  • Spillere til Simultan 21/3 mot Pia Cramling

    Raad Mirza 21.03.2019 00:24
    Hei kan jeg spille også ?

    Read more...

     
  • Spillere til Simultan 21/3 mot Pia Cramling

    Thorbjørn Skaug 20.03.2019 17:21
    Jeg har vært med på flere simultaner tidligere. Og, jeg synes at denne formen for simultan (uten ...

    Read more...

     
  • Oppgave - onsdag

    Joachim Solberg 20.03.2019 11:39
    Den er grei,Arild!

    Read more...

     
  • Oppgave - onsdag

    Arild Thøgersen 20.03.2019 10:56
    Beklager Joachim. Jeg så ikke at du hadde publisert løsningen.

    Read more...

KM 2018 Runde 8

Legg til kommentar

Kommentarer   

#9 Helge Jansson 20-04-2018 14:10
Lagt inn partiet Øystein Olsen - Jon Anders Stabbetorp
#8 Helge Jansson 18-04-2018 12:44
Lagt inn partiet Morgan Henriksen - Helge Jansson
#7 Odd B. Johansen 15-04-2018 18:56
Kl.M 2018 r.8
Amanda Eiding - Jan Kolflaath
Steinar Sæther - Driton Jashari
er lagt inn.
#6 Helge Jansson 14-04-2018 09:24
Partiet Hans Stabbetorp - Peter Groot er lagt inn.
#5 Odd B. Johansen 13-04-2018 21:26
KM runde 8.
Rune Livendahl- Odd B. Johansen
Terje Engebretsen - Gerry Larsen
Camillo Mordt - Anders Kristensen
er lagt ut.
#4 hansson jan 13-04-2018 13:24
5 partier Runde 8 er lagt inn:
Thorbjørn Skaug - Jan Hansson
Arild Thøgersen - Stig Anders Aarø
Kjell Johansen - Jack Helgesen
Petter Thorvaldsen - Egil Madsen
Terje Gudevold - Simon A. Pettersen
#3 Gjøran Jakobsen 13-04-2018 01:11
Jeg kjenner godt til reglementet, og er fullstendig klar over den paragrafen som du henviser til. Det endrer ikke det faktum at du er den første jeg har hørt om som omtaler det som en ekstraservice og ikke som en selvfølge at spillerne får beholde et eksemplar av noteringsskjemaet. :)

Min erfaring etter å ha spilt inn et firesifret antall partier fra gjenparter er at det i så godt som alle tilfeller er slurvete håndskrift og/eller direkte noteringsfeil som gjør skjemaene vanskelig å lese - ikke at gjennomslagskvaliteten er dårlig.

Men dette er ikke verdt å bruke mye tid på å krangle om, så jeg får heller forholde meg til arrangørens ønske. Den alternative løsningen jeg foreslo, hvor man kunne kopiere partiene mine direkte fra nett uten å måtte spille dem inn for hånd, blir da overflødig og fjernes derfor.
#2 Thorbjørn Skaug 13-04-2018 00:17
Noteringsskjemaene er i utgangspunktet arrangørens eiendom (jfr paragraf 8.3 i spillereglementet).
Arrangøren er i dette tilfelle klubben (FSS).

At spillerne selv får beholde en kopi er dermed en ekstra-service til dem.

Grunnen til at klubben helst vil ha de hvite skjemaene er at disse vanligvis er lettere å lese (og dermed lettere å rekonstruere og gjengi, f eks for publisering).

De gule skjemaene er av og til spolert fordi spillerne legger andre ting (nye skjemaer) oppå, og dermed spoleres kopieringen.

Det er absolutt en fordel at arrangøren får beholde de hvite skjemaene.
#1 Gjøran Jakobsen 12-04-2018 23:59
I samtlige turneringer jeg tidligere har spilt, har normen vært at spillerne leverer inn den gule gjenpartsdelen av noteringsskjemaet mens de selv beholder den hvite originalen. I kveld ble jeg gjort oppmerksom på at dette av en eller annen grunn ikke er praksis hos FSS.

Selv foretrekker jeg å beholde originalen slik jeg er vant til, hvilket medførte en viss uenighet. Jeg verdsetter innsatsen til de som tar jobben med å spille inn partiene, og ønsker selvsagt ikke å gjøre det vanskelig for dem. Siden jeg uansett spiller inn alle partiene mine selv, vil jeg fra nå av legge dem ut på standard PGN-format her: http://home.scenegraph.net:9000/~elg/sjakk/jakobsen_fss_km2018.txt (endelsen .txt kan eventuelt byttes ut med .pgn).