Forfall

rolf.livendahl-at- gmail.com 
sms 97687051 for forfall
så gir jeg motparten beskjed

8 August oppstart

15 Aug R.A minneturnering

22 Aug R.A minnturnering

    Barnesjakk

29 Aug 1R Høst

 

 

Siste kommentarer

  • Utlendinger

    Frank Fredriksen 22.07.2019 19:01
    det har vært moro å følge dine stunts. Det er jo bra reklame for sjakken og klubben keep up the good ...

    Read more...

     
  • Offerspill

    Odd B. Johansen 21.07.2019 14:57
    Meget ryddig og god hjemmeside med opplysning om klubben, nettsjakk og bl.a. vedtekter, som er vanskelig ...

    Read more...

     
  • Brobygging

    Roy Hjalmar Johansen 21.07.2019 14:09
    Fint "stunt"! Ha en strålende sommeruke, Thorbjørn!

    Read more...

     
  • Offerspill

    Rolf Uno Livendahl 21.07.2019 12:56
    Bare å ønske dem lykke til.Hvis dette gjør at flere blir interessert i sjakk så er det bra.

    Read more...

     
  • Vår nye ratingkonge

    Rolf Uno Livendahl 19.07.2019 23:51
    Kjempefint å se fremgangene til ungdommene våres.Vil gå litt opp og ned men hele tiden med + opp.

    Read more...

Mitt kandidatur

time.com

 Fra førstkommende november (2019) blir jeg pensjonist på heltid.

Jeg ser etter noe fornuftig å gjøre.

Og herved presenterer jeg mitt kandidatur som en kommenende president i Norges Sjakkforbund.

Jeg har snakket med flere om dette, og fått ymse tilbakemeldinger. Det tåler jeg godt.

Det har absolutt ingenting med mistillit til nåværende president å gjøre. Jeg har god og positiv kontakt med ham. (Nærmest et uforståelig under at han overlevde kongressen som president)

 

 OK - hva er mine kvalifikasjoner ?

* Selvfølgelig svært interessert i sjakk

* Masse erfaring fra styre og stell - både innen sjakk, og i mange andre sammenhenger

* Bred erfaring som turneringsleder og dommer. Jeg fikk i sin tid en av de høyeste karakterene på dommertesten i NSF.

* Godt kjennskap til en rekke internasjonale språk

* God kjennskap til lover, vedtekter og regler

* Jeg føler at jeg har god støtte fra egen klubb (FSS), og kan dermed bidra til å videreføre Fredrikstads stolte sjakktradisjoner enda noen steg fremover.

* Dersom spørsmålet om lisensordning (innen betting) kommer opp igjen; da er jeg for    lisensmodellen. Monopolmodellen er død. Slik er det bare. Gjelder uansett sponsormidler eller ei.

* God tid til å drive med noe som slikt

* Gode kommunikasjonsegenskaper, både muntlig og skriftlig. Kan dokumenteres.

* Jeg har betydelig medie-erfaring i mange sammenhenger - både gjennom presse, radio og TV (inklusive direktesendinger).

 

Dette er ikke noe offisielt løfte om at jeg stiller som kandidat, men jeg vil sette stor pris på om jeg blir spurt.

Enhver støtteerklæring i denne forbindelse vil bli verdsatt. Det trengs ingen begrunnelse. Det blir som en "amerikansk valgkamp". Det er nok å si at man støtter mitt kanditatur. Hver stemme teller.

 

 

Legg til kommentar

Kommentarer   

#13 Gerry Larsen 15-07-2019 13:34
Du har min støtte også Thorbjørn.
#12 Bjørn Larsen 14-07-2019 12:43
Dette støtter jeg. Det vil være et organisatorisk oppdrag som vil passe deg bra.
#11 Thorbjørn Skaug 11-07-2019 23:49
Veldig bra det der, Joachim!

Mye positivt kan selvfølgelig sies om deg i denne sammenheng.

Skulle jeg bli president så trenger jeg selvfølgelig et godt sentralstyre.

Jeg har i dag vært i kontakt med tidligere president i NSF, Jøran Aullin-Jansson. Han var overrasket over mitt initiativ, men på en positiv måte.

Jeg har fått en rekke støttende tilbakemeldinger på telefon, osv. Det er åpenbart mange som ikke liker å uttrykke seg skriftlig, men det er jo ikke noe nytt.

Jeg gikk i dag til Fredriksstad Blad og fortalte om mine planer. De tok saken umiddelbart, med både journalist og fotograf. En hyggelig opplevelse,
#10 Joachim Solberg 11-07-2019 19:31
Jeg stiller meg til disposisjon som visepresident,Thorbjørn.Med min bakgrunn som Sleipner-spiller blir vi fort et godt team.
#9 Tore W. 11-07-2019 16:55
Bra Thorbjørn! Vi trenger noen til å sette Østfold på kartet! Lykke til med ditt «prosjekt»
#8 Arild Thøgersen 11-07-2019 10:54
Du har min fulle støtte Thorbjørn. Ville passe utmerket for deg. Men husk, da må det variasjon til. Holder ikke med bare b2-b4. Hi. Hi.
#7 Thorbjørn Skaug 11-07-2019 10:39
Bare for å gjøre det helt klart.

Mange vet at jeg liker å tulle og tøyse, men akkurat dette er absolutt ingen spøk.

Jeg har tenkt igjennom dette et par måneders tid (i Hong Kong), og har blant annet snakket med generalsekretær Geir Nesheim i NSF.

Som nevnt, det er ikke noe løfte om at jeg stiller som kandidat, men jeg sonderer terrenget.
#6 Frank Fredriksen 11-07-2019 09:56
Bravo!!! Dette vil du bli en ener til å utføre. Jeg støtter deg 100%.
#5 Rajiv Thapar 10-07-2019 22:29
Fantastisk, Thorbjørn. Du er en kunnskapsrik ildsjel og jeg er sikker på du kan gjøre en god jobb som øverste leder av sjakkforbundet. Du har nok en del lobbyvirksomhet å drive med fremover. Lykke til, "Mr. President"
#4 Jan Erik Westereng 10-07-2019 22:27
Det støtter jeg umiddelbart.

Jan Erik W