Forfall/Termin

rolf.livendahl-at- gmail.com 
sms 97687051 for forfall
så gir jeg motparten beskjed

Følgende start tider.Barnesjakk 1730

                             Høst 1830 Registrering

15 Okt Høst R5/Konrad R6 /Barnesjakk 1730

24 Okt Høst R6 /Konrad 7/Barnesjakk 1730

29 Okt Utsatte partier

31 Okt Høst R7/Konrad R8/Barnesjakk 1730

7 Nov Høst R8/Konrad R9/Barnesjakk 1730

19 Nov Utsatte partier

21 Nov Høst R9/Konrad 10/Barnesjakk 1730

28 Nov ØM Lag hurtigsjakk

 

 

 

Siste kommentarer

  • Høst runde 5/Konrad 6

    Jan Hansson 19.10.2019 16:00
    Jeg har nå lagt inn 6 partier fra 15/10. 2 partier var allerede lagt inn av noen andre! So that's all ...

    Read more...

     
  • Internasjonal deltagelse

    Babak 18.10.2019 21:36
    Hei! Kjære Thorbjørn ! Vi hadde savnet dine artikler og kommentarer Hilsen Babak

    Read more...

     
  • Internasjonal deltagelse

    Babak 18.10.2019 21:36
    Hei! Kjære Thorbjørn ! Vi hadde savnet dine artikler og kommentarer Hilsen Babak

    Read more...

     
  • Høst runde 5/Konrad 6

    Jan Hansson 17.10.2019 16:25
    Til dere som venter på flere partier! Jeg er i Sverige på tur å regner med å få lagt inn 8 partier i ...

    Read more...

     
  • Om å bukke

    Thorbjørn Skaug 17.10.2019 12:10
    Jeg har begynt å tenke på utfordringen som Helge ga meg : ("Har du noen forklaringer på slike underlige ...

    Read more...

Mitt kandidatur

time.com

 Fra førstkommende november (2019) blir jeg pensjonist på heltid.

Jeg ser etter noe fornuftig å gjøre.

Og herved presenterer jeg mitt kandidatur som en kommenende president i Norges Sjakkforbund.

Jeg har snakket med flere om dette, og fått ymse tilbakemeldinger. Det tåler jeg godt.

Det har absolutt ingenting med mistillit til nåværende president å gjøre. Jeg har god og positiv kontakt med ham. (Nærmest et uforståelig under at han overlevde kongressen som president)

 

 OK - hva er mine kvalifikasjoner ?

* Selvfølgelig svært interessert i sjakk

* Masse erfaring fra styre og stell - både innen sjakk, og i mange andre sammenhenger

* Bred erfaring som turneringsleder og dommer. Jeg fikk i sin tid en av de høyeste karakterene på dommertesten i NSF.

* Godt kjennskap til en rekke internasjonale språk

* God kjennskap til lover, vedtekter og regler

* Jeg føler at jeg har god støtte fra egen klubb (FSS), og kan dermed bidra til å videreføre Fredrikstads stolte sjakktradisjoner enda noen steg fremover.

* Dersom spørsmålet om lisensordning (innen betting) kommer opp igjen; da er jeg for    lisensmodellen. Monopolmodellen er død. Slik er det bare. Gjelder uansett sponsormidler eller ei.

* God tid til å drive med noe som slikt

* Gode kommunikasjonsegenskaper, både muntlig og skriftlig. Kan dokumenteres.

* Jeg har betydelig medie-erfaring i mange sammenhenger - både gjennom presse, radio og TV (inklusive direktesendinger).

 

Dette er ikke noe offisielt løfte om at jeg stiller som kandidat, men jeg vil sette stor pris på om jeg blir spurt.

Enhver støtteerklæring i denne forbindelse vil bli verdsatt. Det trengs ingen begrunnelse. Det blir som en "amerikansk valgkamp". Det er nok å si at man støtter mitt kanditatur. Hver stemme teller.

 

 

Legg til kommentar

Kommentarer   

#13 Gerry Larsen 15-07-2019 13:34
Du har min støtte også Thorbjørn.
#12 Bjørn Larsen 14-07-2019 12:43
Dette støtter jeg. Det vil være et organisatorisk oppdrag som vil passe deg bra.
#11 Thorbjørn Skaug 11-07-2019 23:49
Veldig bra det der, Joachim!

Mye positivt kan selvfølgelig sies om deg i denne sammenheng.

Skulle jeg bli president så trenger jeg selvfølgelig et godt sentralstyre.

Jeg har i dag vært i kontakt med tidligere president i NSF, Jøran Aullin-Jansson. Han var overrasket over mitt initiativ, men på en positiv måte.

Jeg har fått en rekke støttende tilbakemeldinger på telefon, osv. Det er åpenbart mange som ikke liker å uttrykke seg skriftlig, men det er jo ikke noe nytt.

Jeg gikk i dag til Fredriksstad Blad og fortalte om mine planer. De tok saken umiddelbart, med både journalist og fotograf. En hyggelig opplevelse,
#10 Joachim Solberg 11-07-2019 19:31
Jeg stiller meg til disposisjon som visepresident,Thorbjørn.Med min bakgrunn som Sleipner-spiller blir vi fort et godt team.
#9 Tore W. 11-07-2019 16:55
Bra Thorbjørn! Vi trenger noen til å sette Østfold på kartet! Lykke til med ditt «prosjekt»
#8 Arild Thøgersen 11-07-2019 10:54
Du har min fulle støtte Thorbjørn. Ville passe utmerket for deg. Men husk, da må det variasjon til. Holder ikke med bare b2-b4. Hi. Hi.
#7 Thorbjørn Skaug 11-07-2019 10:39
Bare for å gjøre det helt klart.

Mange vet at jeg liker å tulle og tøyse, men akkurat dette er absolutt ingen spøk.

Jeg har tenkt igjennom dette et par måneders tid (i Hong Kong), og har blant annet snakket med generalsekretær Geir Nesheim i NSF.

Som nevnt, det er ikke noe løfte om at jeg stiller som kandidat, men jeg sonderer terrenget.
#6 Frank Fredriksen 11-07-2019 09:56
Bravo!!! Dette vil du bli en ener til å utføre. Jeg støtter deg 100%.
#5 Rajiv Thapar 10-07-2019 22:29
Fantastisk, Thorbjørn. Du er en kunnskapsrik ildsjel og jeg er sikker på du kan gjøre en god jobb som øverste leder av sjakkforbundet. Du har nok en del lobbyvirksomhet å drive med fremover. Lykke til, "Mr. President"
#4 Jan Erik Westereng 10-07-2019 22:27
Det støtter jeg umiddelbart.

Jan Erik W