Forfall

rolf.livendahl-at- gmail.com 
sms 97687051 for forfall
så gir jeg motparten beskjed

21 Mars Pia Cramling kl.1830

27 Mars Bykamp Sarp-FSS

28 Mars KM R7,Konrad R9

 

Siste kommentarer

  • Wunderkinder - Vidunderbarn

    Lucio 21.03.2019 00:50
    I do not even understand how I ended up right here, however I believed this submit used to bee good.

    Read more...

     
  • Spillere til Simultan 21/3 mot Pia Cramling

    Raad Mirza 21.03.2019 00:24
    Hei kan jeg spille også ?

    Read more...

     
  • Spillere til Simultan 21/3 mot Pia Cramling

    Thorbjørn Skaug 20.03.2019 17:21
    Jeg har vært med på flere simultaner tidligere. Og, jeg synes at denne formen for simultan (uten ...

    Read more...

     
  • Oppgave - onsdag

    Joachim Solberg 20.03.2019 11:39
    Den er grei,Arild!

    Read more...

     
  • Oppgave - onsdag

    Arild Thøgersen 20.03.2019 10:56
    Beklager Joachim. Jeg så ikke at du hadde publisert løsningen.

    Read more...

Luksusproblem

 

panamaequty.com

Når det gjelder den kommende bykampen mot Sarpsborg ser det ut til at vi i Fredriksstad SS får et såkalt "luksusproblem". Det består i at det er nok langt flere enn 20 som er interessert i å delta.

Men da får vi gjøre som for eksempel i fotball. Det er begrenset hvor mange som kan være på banen, og da er det manageren som bestemmer hvem som får spille.

Resten får finne seg i å "sitte på benken".

(Jeg ble kanskje litt for ivrig i mitt mobiliserings-arbeid....)

Legg til kommentar

Kommentarer   

#9 Rolf Uno Livendahl 06-03-2019 17:05
Da har vi 24 st på lista så det blir finjustering etterhvert
#8 Rolf Uno Livendahl 05-03-2019 23:54
Det vil bli satt opp 20 partier x 2 basert på rating slik at hver spiller spiller mot en omtrent like god motstander(så godt det kan gjøres).Kan det gjøres lettere.Syns mange av kommentarene er litt ut på vidda.Spillere somdeltarblir fra KM19.Det blir ca 15 voksne og 5 Juniorer med forbehold.
#7 Odd B. Johansen 05-03-2019 22:27
I den kommende bykampen mot Sarpsborg bør vi stille med det beste mannskapet vi har. Hvis vi stiller med 10 av hver - senior og juniorspillere, så er det mest rettferdig å bruke rating, da blir ingen tilsidesatt. Selv om det en vennskapskamp, så må vel målet være å vinne kampen. Det interessante må vel være å vise styrkeforholdet mellom våre to klubber.
#6 Rolf Uno Livendahl 05-03-2019 19:36
Målet er å fremme sjakken.Skape kontakter.Det er og viktig at flere i klubben får delta uavhengig av rating.Nå blir jo kampene satt opp slik at i stort sette alle får omtrent samme spillestyrke som motstanderen.Jeg tar meg av rollen som Lagkaptein så det blir sikkert greit.I hovedsak så tar vi spillere som er aktive i KM19.
#5 Thorbj 05-03-2019 18:24
Tja,...

Dette er for så vidt en interessant diskusjon.

Hva er hovedformålet denne kvelden (bykampen) ?

Jeg tror mange i FSS vil si at det er å slå sarpingene.

Og da må vi nødvendigvis toppe laget.

Tar vi andre hensyn blir det mer en "hyggekveld".

Men, for all del, det er mulig jeg tar feil.

(Pussig at det ikke er flere som uttaler seg. Er det så farlig....? Når man snakker med folk i klubben, da er meningene raske og saftige. Men å skrive en setning eller to her på nettet; det er farlig det...)
#4 Rolf Uno Livendahl 04-03-2019 22:43
Jeg står for dette.Selvfølgelig skal vi ha en god blanding av ung,gammel,god,mindre god.En bykamp bør gjenspeile snittet av klubben.Viktig og at de yngre kan og får lov å delta.
#3 Rajiv Thapar 04-03-2019 20:49
De beste bør spille, altså de som er høyest ratet, slik at vi stiller sterkest mulig lag.
#2 Thorbjørn Skaug 04-03-2019 20:31
Vet du noe mer om hvordan det går med "ungdoms-satsingen" i forhold til bykampen ?
#1 Rolf Uno Livendahl 04-03-2019 19:08
Den endelige spillelisten legges ut når vi har fått alle interessenter