Om å bukke
YouTube
I går, tirsdag 15. oktober, var det ny runde i høstturneringen i FSS.
Jeg spilte et langt parti; godt over 70 trekk.
Poenget her er imidlertid det som jeg opplevde underveis. Etter mitt 22. trekk gikk min motstander i tenkeboks. Jeg vil anta ca 25 minutters tid. Ikke noe spesielt uvanlig det; det skjer jo titt og ofte i mange partier.
Men, hva hender etter den lange tenketiden ? Jo, da kommer kveldens bukk (i vårt parti).
Min motstander kunne lett ha funnet et svært bedre trekk, men velger altså - etter 25 minutter - omtrent det klart verste alternativet.
Interessant dette. Ble det for mye å tenke på, eller hva skjedde ?
Jeg har ikke helt svaret, selv om vi selvfølgelig snakket om det etterpå.
NB!
Jeg vet ikke om et slikt innlegg som dette passer her på klubbsiden ?!
Dersom noen skulle ha noen mening om det, så legg ut en kommentar da, vel !
Det skulle vel ikke være så farlig.
(Jeg får mange tilbakemeldinger til meg personlig. Men - mener jeg - legg heller ut en kommentar her. Da kan jo flere få delta i drøftingene.)